Strona 1 z 1

Co powinien mieć dobry hosting?

: 24 sierpnia 2006, 01:37
autor: phpBB Assistant
Webhelp.pl pisze: Od pewnego czasu przyglądam się dyskusji w tematach [hosting] opinia o ... i często widzę, że dyskusja toczy się jedynie wokół cen. A ważne są także inne elementy, które niestety czynią usługi droższymi.

Złota zasada: nie płaci się tylko za parametry techniczne konta. Dlatego porównywanie 10GB transferu tu za 20zł a tam za 30zł nie zawsze ma sens.

A za co się płaci (a czego się często nie dostaje):

1. Wsparcie, pomoc, support.


Dobry hosting powinien mieć wsparcie użytkownika 24h/7/365. Odpowiedzi powinny być udzielane w ciągu 1-2 godzin, niezależnie od pory dnia i nocy.

Osoba udzielająca pomocy powinna podpisać się imieniem i nazwiskiem. Jeżeli rozmawiam z Nowakiem, a wczoraj pomocy udzielał mi Kowalski, to Nowak może mnie np. połączyć z Kowalskim.

Często spotykane błędy:

a. na zgłoszenie awarii po 24h otrzymujesz odpowiedź: "zgłoszenie zostało przekazane administratorom". Klienta nie interesują wewnętrzne procedury. Jeżeli odpowiedź jest udzielana dopiero po 24h, to MUSI ona mieć charakter merytoryczny!

b. zgłaszam problem z bazą danych MSSQL. Otrzymuję dzień później odpowiedź: "Z jakiej bazy Pan korzysta?". Szacunek dla klienta wymaga przeczytania jego wiadomości.

c. zgłaszam problem w piątek. Odpowiedź otrzymuję w poniedziałek.

2. Kilka sposobów komunikacji z użytkownikiem np.: email, trouble tickets, chat "live", telefon, komunikator, forum dyskusyjne.


Często spotykane błędy:

a. brak kontaktu telefonicznego. W większości firm, jak jest potrzebne wsparcie to po prostu dzwoni się do usługodawcy i pyta się, dlaczego to nie działa, dlaczego nie można tego czy tamtego skonfigurować. Czasami NAPRAWDĘ wystukiwanie problemu przez Gadu-gadu nie jest najwygodniejsze.

b. firma oferuje "live support" albo chat na głównej stronie, który na ogół jest OFFLINE. Firma, która oferuje taką usługę i która w godzinach 9-18 nie jest online, niech się nie bawi w takie gadżety.

3. Na stronie internetowej powinny być umieszczone dane adresowe firmy.

Często spotykane błędy:

a. W regulaminie czytam często, że dane osobowe są przetwarzane przez firmę... Dobrze, ale gdzie ona jest?

b. Rezygnacja z usług następuje w formie pisemnego wypowiedzenia. I pod jaki adres mam je wysłać?

Co takiego jest magicznego w adresie firmy, że tak trudno go często umieścić na stronie internetowej?

4. Backup, czyli kopia zapasowa.


Rzecz, na którą nie zwraca się uwagi, a która czasami jest ostatnią deską ratunku. Mimo, iż każdy powinien wykonywać regularne kopie bezpieczeństwa, to często zdarza się, że gdy coś padnie, to akurat wtedy nie wykonaliśmy kopii zapasowej. Kopia zapasowa powinna być wykonywana co 24h.

Często spotykane błędy:


a. rzadko wykonywane backupy. Miałem przypadek, gdzie firma, która zapewniała backup co 24h. Jednak gdy doszło do awarii, "najświeższa" kopia pochodziła sprzed 5 dni.

b. backup tylko części serwisu. Wykonywanie backupu to nie jest prosta sprawa - serwisy mogą zajmować kilkadziesiąt (kilkaset) GB. Dlatego w krytycznym momencie okazuje się, że firma wykonuje backup jedynie baz danych.

5. Liczba stron/serwer.

Co z tego, że serwery są w klimatyzowanych pomieszczeniach, uzbrojeni po zęby ochroniarze czuwają 24h, łącza mają dziesiątki Gb/s a serwery to przynajmniej Dual Xeony z dyskami SCSI. Niezależnie od konfiguracji, każdy serwer można ukatrupić.

Często popełniane błędy:


a. Firmy, aby zaoszczędzić, wrzucają więcej stron na serwer. Jest jasne, że jeżeli firma umieszcza mniej stron na serwerze, to zwiększają się jej koszty, a zatem klient musi zapłacić więcej.

6. Informacja to podstawa.


O wszelkich awariach, przerwach w świadczeniu usług, modyfikacjach, klient powinien być informowany z odpowiednim wyprzedzeniem. Jest normalne, że zdarzają się przerwy związane z instalacją nowego oprogramowania, sprzętu. W takim przypadku należy poinformować użytkownika z kilkudniowym wyprzedzeniem np.: W dniu 18 maja, w godzinach od 2:00-2:15 nastąpi przerwa w świadczeniu usług, ponieważ przeprowadzamy instalację tego i tamtego.

7. strona internetowa świadczy o usługodawcy

Można powiedzieć: widziały gały co brały. Jeżeli komuś nie chce się dołożyć należytej staranności, aby usunąć błędy ortograficzne, to mam poważne wątpliwości, czy będzie się starać zapewnić wysoki poziom usług.

Często spotykane błędy:

a. błędy ortograficzne
b. niekombatybilność strony z niektórymi przeglądarkami
c. niezrozumiały regulamin
d. nieprecyzyjna oferta (haczyki?)

I to kilka podstawowych spraw. Proszę o komentarze i własne sugestie.

Hosting, który spełnia te kryteria i unika tych błędów niestety nie kosztuje 5zł/miesiąc.
Są to bardzo wartościowe informacje, więc postanowiłem je zamieścić tutaj na forum phpBB.pl :)

Źródło: kliknij

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 02 czerwca 2008, 14:02
autor: siemofit
Dla mnie dobry hosting to hosting stabilny, z dobrym(niskim) pingiem, oraz dobrym wsparciem technicznym.

Reszta jest kwestią prostej kalkulacji stusunku cena/parametry.

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 25 stycznia 2009, 12:22
autor: Naraondo
Dobry hosting musi mieć jedną wadę - cenę :twisted:

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 12 kwietnia 2010, 09:47
autor: kokosh1
Ze swojej strony - nieobiektywnie co prawda, ale na bazie wielu doświadczeń uważam, że:
- solidną, kompetentną, uśmiechniętą (jakże to ważne) obsługe Klienta
- elastyczne podejście do Klienta - każdy jest indywidualny i ma swoje oczekiwania
- stabilne, bezpieczne serwery - doświadczenie uczy, że powinny jednak być ulokowane w Polsce
- częste zmiany (promocje, nowości, usługi, itp.) - są one gwarantem rozwoju firmy

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 06 czerwca 2010, 19:53
autor: rękawice-bramkarskie
Niestety dobry hosting != tani hosting. Co więcej tani, jest pojęciem względnym. Wszystko zależy od tego, czy jest inwestycja komercyjna, czy też hobbystyczna. Jeśli to tylko hobby, to po co szybki serwer, z szybkim łączem i super supportem? Jeśli z forum hobbystycznego będzie można wyciągnąć jakieś przychody, np. z reklam kontekstowych to wtedy zarobi się na serwer z wyższej półki. A tak IMHO nie ma co się szarpać.

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 22 lutego 2012, 21:13
autor: pisii35
Podbijam wątek, bo zastanawiam się czy przez te kilka lat doszły jakieś ważne elementy świadczące o tym, czego oczekujemy i jak ma wyglądać dobry hosting. ktoś ma jakiś pomysł?

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 18 lipca 2013, 13:10
autor: bruko
Mam konto w Hekko, 44 zeta rok hostingu, 10 GB transferu na miesiąc, dla mnie najważniejsze to:
stabilność serwera
dobry support
niska cena

Właśnie w takiej kolejności ;-)

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 07 listopada 2013, 19:14
autor: tommkow92
Najważniejsze to tak jak kolega wyżej wspomniał, stabilność serwerów oraz wsparcie techniczne ;)
No ale większość oczywiście patrzy na cenę :mrgreen:

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 30 grudnia 2014, 22:34
autor: enforces
Jak dla mnie powinien mieć szybki support, ofertę w dobrym stosunku cena jakość, dosyć duży uptime i najlepiej brak blokady na transfer, nawet duży.
Dlatego też wybrałem Cal i jak na razie nie zawiodłem się przez te kilka miesięcy co korzystam. Czas pokaze co dalej.

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 07 stycznia 2015, 15:03
autor: dinfo.pl
Tak jak wcześniej wspomniano, przede wszystkim dobry support. Stosunek ceny i jakości też ma znaczenie, jeśli zaczynamy dopiero ze stroną internetową warto zacząć od najniższych pakietów ale zdecydować się na taki hosting, który łatwo i bez dodatkowych kosztów pozwoli zwiększyć ilość miejsca/parametry jeśli nasza strona zwiększy ruch.

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 10 stycznia 2015, 18:43
autor: travel
- wsparcie techniczne 24h/dobę (e-mail)
- dobre serwery
- paletę ciekawych usług
- rabaty dla stałych klientów

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 12 lutego 2015, 11:14
autor: marek_0128
Według mnie przede wszystkim wsparcie techniczne, możliwość szybkiej instalacji CMS, wysokiego UPTIME i czasu odpowiedzi na zadowalającym poziomie.

Re: Co powinien mieć dobry hosting?

: 14 lutego 2015, 08:43
autor: Lusia
Skutecznie wyleczyłam się z tanich nostingów po tym jak padł mi jeden serwis w sobotę, oni przez weeekend nie pracowali i dopiero w poniedziałek podjęli próby naprawy i do wtorku ukończyli. Przez kilka dni serwis wypadł z obiegu, nie zarabiał i tracił pozycje w wynikach wyszukiwania.
Obecnie mam na Sprint Data Center, jest to firma hostingowa z Olsztyna. Mają 24h wsparcie techniczne i może nie są najtańsi ale jakość usługi jest na dobrym poziomie. Jakby co to wrzucam linka do nich.